fredag 11 november 2011

- Hammarstrand

Jag mamma och Adrian packade in oss i bilen klockan fyra imorse och begav oss mot Härnösand. Kombinationen av den tidiga morgonen och den envisa dimman gjorde färden otroligt seg, vilket resulterade i att vi verkligen var tvungen att stanna på 7-eleven i Sundsvall för att köpa oss en varsin kanelbulle och en kopp kaffe, vilken otur!

Mamma och Adrian spenderade iallafall hela dagen vandrandes runt bland de stora utbudet av butiker i Härnösand medan jag satt och lyssnade på redovisningar av examensarbeten. Känns skönt att ha det gjort inför nästa termin när jag själv ska sitta där i heta stolen och höra opponentens kritik samt försöka försvara min egen c-uppsats. Jag blev riktigt nervös och funderar på om jag kanske har valt helt fel inriktning, men jag har ju lite mer tid på mig att fundera över om det är intressant nog för mig att fördjupa mig i.

Kravet är att delta som publik på tre redovisningar/seminarium för att bli godkänd. Jag valde att delta där det var tre olika seminarieledare för att kunna se vilka skillnader det finns mellan dom och oj vilken skillnad det var! Om jag gör mig beredd för det värsta så kanske det kan gå vägen.

Kollade upp vilka veckor det är jag ska vara i Härnösand nästa termin och vilka som jag har VFU (verksamhetsförlagdutbildning) Inne-vecka: 3, 8, 16, 17, 22. VFU: 11, 12, 18, 19, 20, 21

Det skulle alltså innebära att totalt 11 av terminens 20 veckor kommer jag spendera utan Adrian!? Får nog ta mig en rejäl funderare på nästa termin. Men det skulle kännas uselt att ta uppehåll när jag har en enda termin kvar. Plus att jag tror att det är en stor fördel att få en avklarad lärarexamen inför höstterminen istället för att bli klar efter jul om man ska se till jobbutbudet.

Nu sitter jag iallafall i Hammarn. Adrian sover på sin farfars bröst och de båda ser verkligen ut att trivas. Dags att börja forma katalogen till utställningen så som jag vill ha den, samt börja lägga in alla annonser och loggor som sponsorerna vill ha med. Ja jag har ju det jag gör! Nästa vecka är fullproppad med saker att göra. Tack och lov är det mammagrupp på tisdag eftermiddag och babymassage på onsdag eftermiddag, det är så skönt att få träffas och bara prata om allt från magdroppar till bebisfisar!

Näe, nu ska jag påbörja katalogfinishen innan Niclas hinner hit från flyget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar